Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Isenkrammeren.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig og Isenkrammeren.dk.



Dokumentation og vejledning
Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Isenkrammeren.dk ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vores side, er denne af vejledende art.


Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra Isenkrammeren.dk anses for sket, når du har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med GLS, dog kan du også vælge Post Danmark. Dette betyder at varerne sendes indenfor 48 timer efter modtaget ordre, hvis vi har varen på lager. Levering på modtagers adresse i Danmark, vil derfor normalt ske indenfor 3 hverdage (weekend og helligdage undtaget). Bemærk at der kan forekomme ekstra leveringstid på varer, som skal bestilles hjem direkte fra leverandører. Skulle dette ske, får du besked via mail. Vi kører lager med vores fysiske butik, så der kan opstå situationer, hvor varen ikke kan leveres indenfor 3 hverdage, selvom du har modtaget en ordrebekræftelse, men så får du en mail med en ny leveringsdato. Da vi som sagt kører lager med vores fysiske butik, kan det også ske at en tilgængelig vare på shoppen, alligevel ikke er på lager eller er udgået. I det tilfælde vil vi informere dig om, hvad vi kan gøre i sagen. Vi trækker først beløbet når vi sender varerne afsted. Oplyste leveringstidspunkt er det forventede leveringstidspunkt.


Fragtpriser
GLS Pakkeshop kr. 50,00.
GLS Privat kr. 60,00.
Postnord kr. 80,00.


Pris og betaling
På Isenkrammeren.dk er der mulighed for at betale med Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB og American Express.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Dette indebærer Visa/Dankort, VISA Electron, Mastercard.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Det er også muligt at betale via bankoverførsel.
OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Læs her: https://www.emaerket.dk/forbruger/tips-guides-og-gode-raad/benyt-indsigelsesordningen.

Benytter du ViaBill, kan du læse mere om betingelserne på ViaBills hjemmeside: https://viabill.com/dk/.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Alle priser hos Isenkrammeren.dk - på webadressen http://www.isenkrammeren.dk er incl. moms.

Gældende til udland, Grønland og Færøerne: Betaling finder sted ud fra Post Danmarks "Carry On" (Fly) gældende rater.


Oplysningspligt
Købsordrer kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt at tilgå ordren efterfølgende via vores website. Hvis køber ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af ordrebekræftelsen pr. e-mail, så send en e-mail til info@isenkrammeren.dk.


Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
1) Har modtaget din vare, eller 2) Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis, eller 3) Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Er det en gave, skal du blot skrive, hvilken dato det skal gives til modtager, så gælder de 14 dage fra denne dag.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail info@isenkrammeren.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Husk, at udfylde vores standardfortrydelsesformular, og vedlæg den sammen med varen.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddele om dette.



Personlige oplysninger
Når du indgår en aftale med os på Isenkrammeren.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Vi foretager udelukkende denne registrering af dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Isenkrammeren.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikre vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Oplysninger afgivet til Isenkrammeren.dk videregives eller sælges aldrig videre til tredjemand og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Isenkrammeren.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Isenkrammeren.dk på info@isenkrammeren.dk



Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord, du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke den i egentlig brug.



Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benyttet din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtager fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilliget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Isenkrammeren.dk
Hovedgaden 18
4140 Borup

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale - husk din ordrebekræftelse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og en standardfortrydelsesformular.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignede.


Reklamationsret
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på Isenkrammeren.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller nedslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset herefter.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for 2 måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Isenkrammeren.dk
Hovedgaden 18
4140 Borup

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os: Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt - husk at sende din ordrebekræftelse med.

Hvis du har en reklamation, så kontakt os først på mail info@isenkrammeren.dk - så du ikke unødigt sender varen retur til os.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

HUSK, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos BORUP ISENKRAM ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Ejeren og administratoren for Borup Isenkram ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på Isenkrammeren.dk er Administratoren.
Som registreret hos Borup Isenkram ApS har du altid ret til at gøre indsigelser mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Borup Isenkram ApS via e-mail info@isenkrammeren.dk


Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@isenkrammeren.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her: https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling/

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr



Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.01.2025

 

Kontakt os for et uforpligtende tilbud på info@isenkrammeren.dk.

Alt inden for firmajulegaver og firmagaver, f.eks. jubilæum og runde fødselsdage til dine medarbejder/kollegaer.

Vi pakker gerne dine gaver flot ind, så de passer til anledningen.

Har du andre ønsker, end det du finder i vores webshop, kontakt os venligst.

Ingen opgave er for stor eller for lille.

Firmagaver